Správa a rozvoj IT - podrobně

V rámci služeb pro správu IT infrastruktury pomáháme našim zákazníkům rychlou reakcí na vzniklé potíže, ale i konzultacemi preventivních opatření a strategií rozvoje IT, který reflektuje rozvoj potřeb firmy nebo organizace.

Správa koncových stanic a periferií

Naši proškolení a certifikovaní technici zajistí kompletní správu vybraných prvků vaší IT infrastruktury na základě smluvně garantovaných podmínek (SLA). Kromě osobních počítačů, tiskáren a multifunkčních zařízení se postaráme také o:

  • IP telefony
  • Zařízení Blackberry, PDA a další
  • Zobrazovací periférie jako jsou fotoaparáty, skenery či videokamery
  • Docházkové systémy

 

Naši specialisté spravují nejen systémy a aplikace od společnosti Microsoft, ale poradí si s jakýmkoliv legálním desktopovým softwarem – od instalace až po základní proškolení obsluhy. Pro všechna podporovaná zařízení vám zajistíme rovněž záruční a pozáruční servis i pravidelnou hardwarovou a softwarovou profylaxi, která zaručí dlouhodobý bezproblémový chod všech prvků IT infrastruktury. V případě zájmu můžeme zajistit také evidenci a change management.

Dle potřeby provádíme správu IT buď lokálně, nebo vzdáleně a naši zákazníci mají k dispozici Call centrum a Helpdesk. Pro co nejrychlejší reakci používáme monitorovací systémy, které například u tiskáren předem detekují nutnost výměny opotřebovaných dílů či spotřebního materiálu.

Všechny služby správy IT poskytujeme po celé České republice v domluvených operačních hodinách, s možnou nepřetržitou dostupností služby v režimu 24/7/365.

Správa serverů a sítí

Naši specialisté a konzultanti vám pomohou s instalací a převezmou správu vašich centrálních prvků IT infrastruktury, mezi které patří především:

  • Aktivní prvky sítě, u kterých navrhneme a provedeme nastavení síťového prostředí, rozdělení VLAN, routing, IPSec tunely a další. Dále provádíme pravidelný update firmwaru aktivních prvků a postaráme se o jejich bezproblémový chod.
  • Servery pro menší firmy, kde pro typické představitele této skupiny produktů (Microsoft Small Business server a další) zajistíme instalaci a správu dle našich dlouholetých zkušeností a s ohledem na vaše individuální požadavky.
  • Servery, serverové clustery a zálohování, kdy zajistíme správu všech serverových operačních systémů a aplikací společnosti Microsoft od Windows Serveru až po MS Exchange, SQL Serveru, SharePoint Serveru, TMG a dalších produktů. Zajišťujeme rovněž správu terminálových řešení (Microsoft, Cytrix ad.) i aplikačních serverů (Symantec ad.).
  • Virtualizační prostředí, kdy podle vašich potřeb zajistíme komplexní návrh a následnou správu virtualizačních prostředí Microsoft Hyper-V a VMware.

Pro všechny výše uvedené prvky nabízíme služby komplexní správy, zahrnující:

  • Profylaxi
  • Monitoring a dohled
  • (Pre)detekci chyb
  • Instalaci, reinstalaci a řešení chyb v časech určených v SLA
  • Spolupráci na vytváření rozvojových koncepcí a cílových plánů
  • Záruční a pozáruční servis

V případě zájmu zajistíme rovněž evidenci SW a HW majetku (asset management) a change management.

Komunikační systémy a internet

Na základě našich více než dvacetiletých zkušeností poskytujeme expertní služby v oblastech návrhu, konfigurace, implementace a podpory komunikačních systémů. Po nasazení a zprovoznění systému vám poskytneme následnou podporu při správě nového řešení, o které se staráme po celou dobu jeho životního cyklu.

Spravovaná komunikační řešení

XANADU se v oblasti komunikačních řešení soustředí na nasazování produktů Microsoft, s nimiž máme dlouhodobé zkušenosti. V oblasti sjednocené komunikace poskytujeme implementaci poštovního serveru Microsoft Exchange, který doplňujeme o Microsoft Skype for Business. U ochrany sítí nasazujeme především ověřené produkty Microsoft TMG, Forefront a NAP.

Sjednocená komunikace

Kombinace řešení Microsoft Exchange a Skype for Business vám přinese ucelenou možnost komunikace mezi nejrůznějšími klienty, včetně mobilních telefonů s různými operačními systémy. Navíc jsou oproti předchozím verzím razantním způsobem sníženy hardwarové nároky na servery i koncová zařízení.

Ochrana sítě

Podobně jako v případě sjednocené komunikace spoléháme i při ochraně sítě na prověřená a kvalitní řešení společnosti Microsoft, zejména na aplikaci Forefront a Forefront Threat Management Gateway. Ty poskytují zaměstnancům jistotu, že při procházení internetu nebude jejich prohlížeč napaden škodlivým softwarem. Aktivně také využíváme technologie NAP (Network Access Protection), pomocí níž mohou správci sítí zlepšit zabezpečení celé sítě.

Call centrum a Helpdesk

XANADU zajišťuje pro své registrované zákazníky profesionální Call centrum (telefonickou podporu) a internetový Helpdesk. Naši proškolení operátoři jsou připraveni pomáhat vám v režimu 24/7/365 (dle konkrétní smlouvy SLA). V případě, že problém nelze vyřešit po telefonu, předají incident, včetně celého popisu na konkrétního, specializovaného technika, který řešení dokončí dle stanovené SLA.

V případě, že dáváte přednost e-mailové či elektronické komunikaci, je pro vás připravena on-line aplikace Helpdesk, kde po přihlášení uživatelským jménem a heslem můžete zadat incident a tím zahájit jeho řešení. Průvodce vám pomůže se zadáním požadovaných informací a systém sám vyhodnotí a přiřadí správné parametry SLA. K dispozici je rovněž přehledný seznam zadaných incidentů a jejich stav. O každé změně stavu budete informování e-mailem. Náš systém Helpdesku je vysoce variabilní, takže umožňuje specifické přizpůsobení na míru každého zákazníka.

Samozřejmostí je manažerský přístup do systému a reporting na vyžádání, případně pravidelné zasílání nastavených reportů, překročených či nesplněných SLA, reklamací atd.